Sałatka caprese w awokado

 Sałatka caprese w awokado

Sałatka caprese
Sałatka caprese

Sałatka caprese należy do moich ulubionych. Zarówno ze względu na smak, jak i prostotę wykonania. Awokado też zawsze mam pod ręką, bo często robię z niego pasty albo używam zamiast masła. Jest też składnikiem sałatek, które często goszczą na naszym stole. Dziś połączenie wszystkiego, co lubię: awokado i sałatki caprese. Jak dla mnie pysznie i treściwie, no i bardzo zdrowo. Do tego bagietka, a najlepiej ciabatta i mamy pyszną kolację, albo śniadanie.

Sałatka caprese w awokado

Składniki: 

  • 2 duże awokado
  • 1 opakowanie mini mozzarelli w kulkach 150g
  • 200g pomidorków koktajlowych
  • 2 ząbki czosnku
  • oliwa z oliwek
  • świeża bazylia
  • sól i pieprz ( świeżo mielony )
  • ocet balsamiczny
  • 1 łyżeczka soku z lomonki
Sposób przygotowania:
  • Awokado dzielimy zna połówki. Wyjmujemy pestkę i za pomocą dużej łyżki oddzielamy miąższ od skórki. Delikatnie skrapiamy sokiem z limonki
  • Kulki mozzarelli odsączamy z zalewy
  • Pomidorki, jeśli są większe, dzielimy na pół. Ja użyłam podłużnych, które przekroiłam na dwie części
  • Ze świeżej bardzo drobno roztartej bazylii ( użyłam pół roślinki z doniczki kupionej w supermarkecie ), przeciśniętego czosnku, soli, pieprzu i oliwy ( 3 łyżki) zrobiłam sos, którym zalałam mozzarellę i pomidorki
  • Połówki awokado napełniamy mozzarellą i pomidorkami. Skrapiamy octem balsamicznym
  • Podajemy z ciabattą

Komentarze