Kotlety mielone

Kotlety mielone





    Bardzo proste w przygotowaniu, a bardzo smaczne, tradycyjne kotlety mielone. U mnie w domu mówi się na nie "sznycle".
Mięso przeważnie mielę sama, bo nigdy nie jestem do końca pewna mięsa mielonego kupionego w sklepie. Mam tylko jeden sklep, gdzie bez obaw kupuję świeżutkie i czyściutkie mięso mielone. 
Najlepsze kotlety mielone są z mieszanego mięsa wołowego i wieprzowego. Dodaję też dość dużo bułki, bo wtedy kotlety są pulchne i mięciutkie! A ilość czosnku i cebuli już według upodobań.
   Ja wczoraj podałam kotlety mielone z gotowaną kiszoną kapustą z grochem, która została mi z dnia poprzedniego, a właściwie nie została, tylko z premedytacją została ugotowana na dwa dni:). Pasuje do nich znakomicie. Równie dobrze pasuje może jeszcze ćwikła.
Składniki:
  • ok. 60 dkg mięsa mielonego wołowo-wieprzowego
  • 1 duża bułka( najlepiej czerstwa)
  • 1 średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 jajko
  • sól, pieprz
  • bułka tarta
  • olej do smażenia

Sposób przygotowania:
  • Bułkę moczymy w ciepłej wodzie, może być z dodatkiem mleka, odciskamy
  • Czosnek przeciskamy przez praskę
  • Cebule trzemy na drobnej tarce
  • Wszystkie składniki wyrabiamy z mięsem na gładka masę
  • Dodajemy jajko, sól i pieprz i jeszcze raz mieszamy
  • Formujemy płaskie kotleciki i obtaczamy w tartej bułce
  • Smażymy na oleju z każdej strony po około 5 minut
 

Komentarze

  1. Lubię zarówno takie jak u Ciebie jak i wersję dla mojego męża (bez cebuli i bułki) ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz