Makaron z jabłkami

Makaron z jabłkami



Makaron z jabłkami to u mnie smak dzieciństwa. Takie obiady robiło się od czasu do czasu, a że mieliśmy sad i własne owoce, to jabłkowo było u nas cały rok. 
Teraz w moim własnym ogródku  posiadam jedną jabłonkę - wyśmienitą odmianę papierówek. Co roku obdarza nas niesamowitą ilością  słodkich, wielkich jak bomby i soczystych papierówek. Piekę z nimi ciasta, szarlotki i robię kompoty. Teraz postanowiłam wrócić do lat dziecinnych i przygotowałam na obiad makaron z musem z tych moich jabłuszek. Smaczne lekkie danie na upalne dni. Od czasu do czasu na prawdę warto wrócić do prostych potraw, które przygotowywały nasze babki czy mamy. Czasami to co najprostsze bywa najsmaczniejsze.
Oczywiście makaron można tez podać z musem z późniejszych odmian jabłek. Nie ma to znaczenia. Ważne, by jabłka ładnie się rozgotowywały. Czasami kupuje się takie odmiany, które nawet po bardzo długim gotowaniu pozostają w zwartych kawałkach. Nie lubię takich.


Składniki: ( na ok 3 porcje )
  • 1 kg jabłek ( u mnie papierówki )
  • makaron ( u mnie wstążki )
  • duża łyżka masła
  • sól
  • cukier
  • cynamon
 Sposób wykonania:
  • Jabłka myjemy, obieramy ze skórki i pozbawiamy gniazd nasiennych. Kroimy na mniejsze kawałki
  • Jabłka w garnku podlewamy kilkoma łyżkami wody i gotujemy na małym ogniu, najlepiej pod przykryciem. Gdy się już rozgotują, a będzie zbyt dużo płynu, zdejmujemy przykrywkę i odparowujemy sok. Dosładzamy, jeśli jabłka są zbyt kwaśne
  • W lekko osolonej wodzie gotujemy makaron wg przepisu na opakowaniu. Ja gotuję do całkowitej miękkości, bo nie lubię makaronu al dente
  • Na patelni rozgrzewamy masło. Można go nieco zbrązowić ( bardzo delikatnie).
  • Makaron odcedzamy i przekładamy na patelnię z masłem. Mieszamy, aby masło pokryło makaron
  • Makaron przekładamy na talerze, na wierzchu kładziemy kilka łyżek gorącego musu jabłkowego. Obsypujemy cynamonem i ewentualnie dosładzamy
 Przepisy na podobne proste, a smaczne dania :

Makaron z serem

 

Ryz zapiekany z jabłkami


Komentarze

  1. Fajny pomysł na makaron z jablkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam takiej wersji, ale z serem też się u mnie w domu nie robiło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne danie,jak jest sezon na własne jabłka,mogę go jeść na okrągło.Tylko w wersji "zapiekany",z musem nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz