Naleśniki z serem i jagodami

 Naleśniki z serem i jagodami




       U mnie w domu naleśniki można by jeść codziennie. Lato jest czasem, kiedy można wymyślać różne owocowe nadzienia. Tak też u nas się dzieje. A że dzieci uwielbiają z serem, to też właśnie je zrobiłam urozmaicając je jeszcze dodatkiem jagód. Kupiłam duże, słodziutkie borówki amerykańskie. Do każdego naleśnika do środka dorzuciłam kilka borówek na ser, a resztę użyłam do posypania gotowych naleśników. Dodatkowo polałam je sosem śmietanowo- budyniowym. Palce lizać. Same placki naleśnikowe upiekłam z dużym dodatkiem mąki kukurydzianej. Bardzo smaczne.

Składniki: ( na ok 9-10 naleśników )

Na ciasto:

  • 380 ml mleka
  • 1 jajko M
  • 100 g mąki kukurydzianej
  • 70 g mąki pszennej typ 450
  • szczypta soli
  • 2 łyżki oleju

Na nadzienie: 

  • 600 g twarogu
  • 3 żółtka
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 1,5 szklanki borówek amerykańskich

Na sos:

  • 2 płaskie łyżki budyniu śmietankowego bez cukru
  • 200 g śmietany 12 %
  • szklanka mleka
  • ok 1,5 łyżki cukru
Dodatkowo:
  • masło do podsmażenia naleśników ( ja użyłam masła klarowanego ) ok 2 łyżki

Sposób przygotowania: 
  • Naleśniki robimy wg przepisu TUTAJ
  • Ser rozgniatamy widelcem, dodajemy żółtka i cukier i dokładnie mieszamy i nieco ucieramy łyżką, aby masa była w miarę jednolita
  • Jagody myjemy, odsączamy z wody
  • Na patelni, na małym ogniu rozgrzewamy masło 
  • Na każdy placek naleśnikowy nakładamy masę serową, rozprowadzamy za pomocą łyżki lub łopatki, tak aby pozostał od brzegu ok 1 cm wolny,  posypujemy małą garstką jagód i zwijamy w rulonik lub składamy w trójkąt. Kładziemy na patelni
  • Patelnię przykrywamy przykrywką i smażymy na wolnym ogniu ok 15 minut
  • W czasie gdy smażą się naleśniki w rondelku na małym ogniu zagotowujemy śmietanę razem z cukrem
  • Budyń łączymy z zimnym mlekiem i mieszamy, a następnie dodajemy do śmietany
  • Energicznie mieszając ( najlepiej trzepaczką ) zagotowujemy, po czym gotujemy całość ok 30 sekund cały czas mieszając. Jeśli sos zrobi się za gęsty dolewamy jeszcze tyle mleka, aby uzyskać odpowiadającą nam konsystencję sosu. Energicznie mieszany będzie miał gładką i jednolitą konsystencję
  • Naleśników smażonych pod przykryciem nie musimy odwracać
  • Usmażone naleśniki kładziemy na talerzu, polewamy sosem i posypujemy jagodami




Komentarze

  1. Idealne śniadanie, obiad, podwieczorek... na naleśniki zawsze jest ochota!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz