Naleśniki jaglane

 Naleśniki jaglane

Naleśniki jaglane
Naleśniki jaglane

 Przepis na smaczne naleśniki jaglane, idealne do podania z dżemem, konfiturą czy prażonymi jabłkami z cynamonem. U mnie akurat podałam je z konfiturą malinową. Omleciki muszą być mniejsze niż patelnia, bo duże niestety bardzo źle się przewracają, więc u mnie były o średnicy ok 12 cm. Ciasto wylane na środek patelni dobrze się rozlewa, więc łatwo o uzyskanie kształtnego koła. Z podanej ilości wyszło mi 10 naleśników. Idealne na obiad czy podwieczorek lub też na kolację dla dzieci. 

Składniki:

  • szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
  • 2 jajka
  • 10 łyżek mąki pszennej
  • 1 szklanka napoju owsianego, migdałowego lub innego napoju roślinnego
  • szczypta soli
  • 2 łyżki oleju
Sposób przygotowania:
  • Wszystkie podane wyżej składniki miksujemy na gładkie ciasto
  • Rozgrzewamy patelnię i na środek dobrze rozgrzanej patelni wlewamy porcję ciasta. Ruszając patelnią rozprowadzamy go na placek o średnicy ok 12-13 cm. Ciasto wolno się rozpływa , więc łatwo rozprowadzić go na kształt koła. Ja posiadam patelnię z nieprzywierającą powłoką i spokojnie mogę smażyć na niej naleśniki bez użycia tłuszczu ( wystarcza dodanie go do ciasta ), jeśli jednak twoja patelnia nie ma takich właściwości musisz przed wylaniem ciasta na patelnię  skropić ją olejem
  • Placki smażymy z obu stron do ładnego zrumienienia. Odwracamy szeroką łopatką, aby naleśniki podczas przewracania się nie porwały
  • Podajemy złożone na pół z dżemem, powidłem, duszonymi jabłkami c cynamonem, konfiturą lub słodkim twarożkiem

  Polecam też:

                                    Placuszki bananowe


Komentarze