Surówka z marchewki z selerem

Surówka z marchewki z selerem




Taka surówka to w moim domu klasyka. Prosta, a jakże smaczna! Uwielbiam surówki z marchewki i selera, od dzieciństwa. Odpowiednio doprawione są niesamowicie smaczne, choć i sama marchewka utarta z jabłkiem w moim mniemaniu jest pysznym dodatkiem do dań mięsnych czy rybnych. Jak byłam dzieckiem mama regularnie przygotowywała mi tartą marchewkę z jabłkiem. I tak już mi została ta miłość do takich prostych surówek. Teraz przyrządzam sama różne wersje surówki z marchewki, i tak oto dziś jedna z tych wersji.

 

Składniki: ( 4 porcje )
  • 4 marchewki
  • pół dużego selera
  • 2 jabłka
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1/2 - 1 łyżeczki cukru
  • sok z cytryny
  • ewentualnie owoce suszonej żurawiny
Sposób wykonania:
  • Marchewki, selera obrać, umyć i zetrzeć na tarełku o małych oczkach. Starty seler obficie skropić sokiem z cytryny( seler nie ściemnieje )
  • Jabłka podzielić na ćwiartki, wydrążyć gniazda nasienne, obrać i również zetrzeć na tarełku. Jabłka także skropić sokiem z cytryny. Do startych jarzyn i jabłek dodać 2 łyżki jogurtu i cukier. Wszystko dokładnie wymieszać. Ewentualnie dodać jeszcze nieco soku z cytryny
  • Do surówki można wmieszać nieco suszonej żurawiny lub posypać ją tymi owocami po wierzchu
  • Podawać do dań mięsnych lub rybnych. Tym razem podałam ją do dorsza pieczonego w piekarniku pod jarzynowo - serową pierzynką ( KLIK )
Proponuję też inne surówki z marchewki i z selera:


 Surówka z marchewki i jabłka z chrzanem

 


Surówka z selera




  Surówka z marchewki i jabłka na słodko

 

Komentarze

  1. Pamiętam surówkę z marchewki podawaną do pyzów w przedszkolu, pamiętam, ze bardzo mi to zestawienie smakowało, od tamtej pory nie miałam w ustach jej i nie mam pojęcia jak taką przygotować, nie wiem czy to była samam starkowana marchewka, czy była wymieszana z cukrem, czy może byla w połączeniu z selerem. mam nadzieję, ze to ten przepis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz